Menu Close

Geschiedenis

Op het Oost-Vlaamse muziektornooi in De Herbakker in Eeklo op 20 maart 2016 behaalde het Oudenaards Harmonieorkest, onder leiding van Rudy Lareu, de promotie naar de Eerste Afdeling.

Concert Grote Markt Oudenaarde naar aanleiding van het culturele evenement Onderstroom.

Voorstelling CD “Oudenaarde, een Hymne van Steef Verwée” met medewerking van het Oudenaards Harmonieorkest.
Dirigent Rudy Lareu schreef alle harmonie-arrangementen en Dries De Waele verzorgde de euphoniumsolo’s.

Aperitiefconcert op de Vrijdagsmarkt in Gent in kader van de reeks Artevelde concerten.

Optreden met Ishtar op de Grote Markt van Oudenaarde in opdracht van Solva.

OHO stelt zijn nieuw uniform voor op het coffeeconcert, met dank aan de firma Safety Jogger.

OHO behaalt met het hoogst aantal punten in tweede afdeling onderscheiding op het provinciaal muziektornooi in Wetteren.

Eerste repetitieweekend in Oostduinkerke, onder impuls van de jeugd, ter voorbereiding van het Provinciaal muziektornooi op 6 april.

25-jarig jubileum met aperitiefconcert in CC De Woeker gevolgd met een huldiging van de stichters en muzikanten van het eerste uur tijdens een feestmaal in het Molenhuis.

“M &M De Snaar Van Oskaar”, een concert met filmmuziek, in samenwerking met het Jedidjakoor uit Oudenaarde-Ename in de St Jozefkerk te Oudenaarde. Van dit uniek concert met 130 uitvoerders is een dubbel-CD en een DVD gemaakt.

Viering 35-jaar verbroedering Oudenaarde – Coburg met een dubbelconcert in de lakenhalle van het Oudenaardse stadhuis en een 4-daagse concertreis naar Coburg, met vermelding in de buitenlandse pers.

Voorstelling tweede CD “Musica Europaea, Europa musicans” in de Karel Miryzaal (conservatorium Gent) te Gent. Ook de tweede CD kwam tot stand dank zij studie- en expertisebureau Abesim van Johan L’Ecluse. Gastmuzikanten op de voorstelling van de tweede CD waren Marijn Devalck, Ann Swartenbroeckx en accordeonist Stijn Bettens. Ook de “Gilles de Binche” waren te gast.

Rudy Lareu neemt het dirigeerstokje over van medestichter en eerste dirigent Amand Van Coppenolle. Voor de eerste maal wordt een coffeeconcert gegeven en dit met groot succes.

Viering 20-jarig bestaan met een jubileumconcert in het Sint-Bernarduscollege, in samenwerking met de Oudenaardse Zangvereniging.

Deze jaren kenmerkten zich door verscheidene optredens in het Vlaamse land, met als uitschieters optredens in Westende en Gent.

OHO behaalt de Oost-Vlaamse kampioenstitel met 91%.
Deelname aan Bestendige Muziekfestival van Antwerpen.
Viering 15-jarig bestaan met een Jubileumconcert, samen met het koperkwintet HARLEQUINADE in de Salons Mantovani.

onder impuls van Johan L’ Ecluse en in samenwerking met zes Oudenaardse zangkoren wordt een eerste CD opgenomen met als titel “200 jaar Harmoniemuziek in Vlaanderen”.

OHO behaalt in het Lemmensinstituut te Leuven de nationale FEDEKAM-kampioenstitel. Deelname aan Bestendige Muziekfestival van Antwerpen.

kampioenstitel in tweede afdeling wordt vernieuwd.

OHO wordt opnieuw kampioen van Oost-Vlaanderen met een quotering van 89%.

OHO stelt zich voor in de tweede afdeling bij de Provinciale Muziektornooien en bekomt deze rankschikking voor vier jaar.

OHO behaalt tijdens een FEDEKAM-tornooi 84,6% in derde afdeling
OHO behaalt 82% in het kampioenschap van Oost-Vlaanderen

het orkest krijgt zijn eerste opdracht ter gelegenheid van een academische zitting in de Salons Mantovani

Geert De Zaeytijdt en Amand Van Coppenolle namen het initiatief om het Oudenaards Harmonieorkest (OHO) op te richten.

Eerste repetitie in een zaaltje boven café De Hesp